Bagażnik rowerowy na hak jaki wybrać ?
Bagażnik rowerowy na hak jak wybrać ? i na co zwrócić uwagę !
Wielu z nas planując wakacje staje przed wieloma trudnymi wyborami – w tym – jaki przetransportować rowery do miejsca docelowego. Rozwiązań jest wiele, natomiast najczęściej wybieranym niezmiennie pozostaje bagażnik na hak.
Jest on łatwy w obsłudze nawet przez osoby niewysokie czy kobiety – nie wymaga tyle siły, łatwo dostępny przy montażu, często też generuje mniejszy hałas podczas jazdy, a dobrze dobrany może mieć też wpływ na spalanie. Dla wielu istotna jest również wysokość samochodu – niskie bramy wyjazdowe uniemożliwiają często komfortowe korzystanie z bagażników dachowych.
Jak jednak dobrze wybrać z pozoru proste akcesorium? Warto dobrze przemyśleć nasz wybór. Często jest to inwestycja na lata, a dobrze dobrany bagażnik stanie się naszym partnerem w podróży.
Pierwszym elementem, dla wielu nieoczywistym – będzie odpowiednie mocowanie. Często zastanawiając się nad innymi kwestiami – ilością rowerów do transportu, wagą, czy generowanym hałasem – zapominamy o głowicy którym cała platforma jest mocowana do haka. To ona w największej mierze odpowiada nie tylko za komfort użytkowania – stabilne, intuicyjne zapięcie – ale również za bezpieczeństwo! Wyobraźmy sobie lecącą platformę na środku autostrady!
Dlatego na tym elemencie nie warto oszczędzać – powinien być on wykonany z najwyższej jakości materiałów, być idealnie dopasowany do haka - tu nie ma miejsca na tolerancję I “jakoś to będzie”. Jeżeli cena ma dla nas znaczenie, zdecydowanie lepiej jest zrezygnować z innych elementów bagażnika, ale nigdy z jakości głowicy.
Kolejnym istotnym elementem, na który przede wszystkim powinni zwrócić uwagę właściciele rowerów elektrycznych czy downhillowych, ale nie tylko! - jest wytrzymałość pojedynczego stanowiska. Według zaleceń powinna wytrzymać do 25kg -wtedy mamy pewność, że elementy nie ulegną uszkodzeniu podczas jazdy – szczególnie w trudniejszych warunkach, a rower nie uszkodzi samochodu czy też nie odpadnie od platformy w trakcie podróży.
Zwróćmy też uwagę na odległość między stanowiskami. Minimalna odległość pomiędzy jednym stanowiskiem, a drugim powinna być nie mniejsza niż 23-24cm. To pomoże nie tylko w łatwym umocowaniu rowerów, ale zapobiegnie również otarciom I uszkodzeniom ich elementów.
Wiele platform dla wygody użytkowania ma też możliwość odchylania co ma umożliwić otwarcie bagażnika np. Podczas postoju. Kąt powinien być w tym przypadku jak najbardziej zbliżony do 90 stopni. Niższe wartości mogą znacznie utrudnić, a często uniemożliwić dostanie się do bagażu, przez co cały prowiant przygotowany na drogę być może pozostanie w naszym bagażniku aż do czasu aż dotrzemy na miejsce.
Ostatnim elementem który warto przemyśleć to gdzie będziemy przechowywać platformę np. Poza sezonem? Garaż? Komórka? Piwnica? Nowością na rynku są platformy składane, np. New Spider od producenta Inter Pack. Po zdemontowaniu zajmują niewiele miejsca, ponadto wykonane są z dobrych jakościowo materiałów (głowica!) w przystępnych cenach, a co najważniejsze są bezpieczne I wytrzymałe.
Podsumowując! Jakość ma znaczenie – szczególnie przy głowicy, przemyślmy dobrze jak będziemy korzystać z platformy, jakiego rodzaju rowery będziemy przewozić – waga, ile stanowisk potrzebujemy i co zrobimy z platformą poza sezonem.
Jak uzyskać trzecią tablicę rejestracyjna na bagażnik na hak ? Kliknij Link
Aby uniknąć najczęstszych błędów, pamiętaj:
-głowica powinna być zatrzaskowa z regulacją
-tylko wiązka 13 pin (wszystkie światła wtedy działają)
-patrz na jakość wykonania potem na design
-czy ma City Crash Test
-musi mieć udźwig co najmniej 60 kg
Nasze doświadczenie i Państwa opinie, tworzą najlepszą naszym zdaniem ofertę bagażników na hak.