Typowe błędy popełniane przy montażu bagażników rowerowych

Typowe błędy popełniane przy montażu bagażników rowerowych


Wycieczki rowerowe są chętnie wybieraną formą aktywności
fizycznej. Dają możliwość odkrywania pięknych miejsc i
delektowania się niezwykłymi widokami. Coraz więcej osób zabiera w
podróż ukochany jednoślad. Właściwy transport sprzętu zapewnia
bezpieczeństwo i komfort w czasie jazdy. Jaki rodzaj bagażnika
rowerowego wybrać i jak uniknąć błędów w czasie montażu?
Odpowiedź poniżej.

NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ PODCZAS MONTAŻU BAGAŻNIKA?

Przewożenie rowerów wewnątrz auta jest rozwiązaniem
najłatwiejszym, jednak wiąże się często z koniecznością
demontażu poszczególnych części i z ryzykiem zniszczeniem wnętrza
samochodu. Dogodnym rozwiązaniem jest zakup specjalistycznych
bagażników rowerowych [1], które umożliwią bezpieczny przewóz
sprzętu sportowego. MOŻLIWY JEST ICH TRANSPORT ZA POMOCĄ UCHWYTÓW
NA HAK HOLOWNICZY, TYLNĄ KLAPĘ AUTA LUB NA DACHU SAMOCHODU. Instalacja rowerów
na dachu pojazdu wymaga założenia bagażnika bazowego, do którego
następnie montowane są uchwyty rowerowe. Przed podróżą należy zapoznać
się z maksymalnym obciążeniem dachu. W przypadku samochodów
osobowych wynosi ono do 75-80 kg, natomiast dla pojazdów terenowych
dopuszczalny ciężar wynosi 75-100 kg.



ABY POZNAĆ OBCIĄŻENIE BAGAŻU NALEŻY OBLICZYĆ WAGĘ: BAGAŻNIKA
BAZOWEGO, UCHWYTÓW ROWEROWYCH I ROWERÓW. Przekroczenie
dopuszczalnego ciężaru bagażu jest częstym błędem, dlatego warto
zweryfikować tę kwestię przed wyjazdem. Podczas montażu warto
korzystać z oryginalnych części dostosowanych do typu bagażnika,
ponieważ poszczególne elementy mogą różnić się rozmiarem w
zależności od producenta oraz rodzaju instalacji roweru (przypięcie
za widelec, przednie koło lub za ramę). Bagażniki rowerowe kupić
można w profesjonalnym sklepie internetowym i stacjonarnym w Krakowie
AMT-Bagażniki [2], który oferuje szeroki wybór wyposażenia
najwyższej jakości do bezpiecznego przewozu sprzętu sportowego.

Wykorzystanie uchwytów na hak jest rozwiązaniem wygodnym,
bezpiecznym i uniwersalnym, gdyż pasuje do każdego typu pojazdu poza autami 4x4 z kołem zapasowym na klapie.
Ważną kwestią jest konieczność wyrobienia dodatkowej tablicy
rejestracyjnej, gdyż bagażnik ogranicza jej widoczność, co wiąże
się z ryzykiem otrzymania mandatu. Bagażnik na klapę musi być
kompatybilny z typem posiadanego samochodu. Musi być dopasowany do
typu nadwozia, wielkości klapy oraz wysokości zderzaka auta. 




PO ZAKOŃCZONEJ INSTALACJI NIEZBĘDNE JEST SPRAWDZENIE STABILNOŚCI
WSZYSTKICH ELEMENTÓW, ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO PRZEJAZDU.
Należy pamiętać, że rowery nie mogą ograniczać widoczności ani
zasłaniać numerów rejestracyjnych i świateł.

Bagażnik uchwyt rowerowy na dach YAKIMA Frontloader

Bagażnik uchwyt rowerowy na dach YAKIMA Frontloader

825,00 PLN Bez podatku: 670,73 PLN

Wyświetlono: 1 do 1 z 1 (1 stron)